Wednesday 2 June 2010

SELAMAT BERCUTI PERTENGAHAN SEMESTER

Pejam celik dah masuk bulan Jun, cepat benar masa berlalu meninggalkan kita, tanpa disedari kita dah berada pertengahan tahun 2010 dan sekarang dah masuk cuti pertengahan semester (6 Jun hingga 26 Jun 2010). Segala perancangan semasa cuti ini sudah siap disusun.. bermula dengan pengajaran Kursus Dalam Cuti (KDC) (6 hingga 9 Jun 2010), disusuli pula dengan mengajar sambilan OUM bagi subjek Pendidikan Moral tahun 4 pada 12 Jun 2010.. dan pelbagai jemputan kenduri kendara sanak saudara dan sahabat handai.

Untuk merehatkan minda setelah penat membanting tulang selama 6 bulan ini, hajat di hati Usrati nak bawa keluarga berjalan-jalan ke Taiping Bandar Warisan, tempat di mana Usrati pernah bermukim pada 2003 hingga 2007 dulu, Sejak Usrati dapat bertukar ke negeri Serambi Mekah ini, belum pernah lagi Usrati bertandang ke sana, bukan apa, rasanya dah perit melalui perjalanan yang panjang merentasi lebuhraya Grik, Tasik Banding, Jeli dan sebagainya. Dah ramai kawan lama di sana dulu mengajak Usrati, bila datang ke Taiping ni.. Rindu jugak rasanya..

Entah tercapai atau tidak hanya masa yang menentukan. Kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan. Bila tiba masa ada saja pelbagai masalah yang timbul jika Allah tidak izinkan.

No comments:

Popular Posts

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails